BİLGECE BAKIŞ
ANASAYFA HABER ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE RSS KAYNAĞI İLETİŞİM

HABER ARA


Gelişmiş Arama

EN ÇOK OKUNANLAR

NAMAZ VE ÖNEMİ 10/2

NAMAZ VE ÖNEMİ 10/2

Tarih 07/Aralık/2011, 19:25 Editör BİLGE BİLGE

NAMAZ VE SAĞLIK

İNSANIN ALLAH İLE İLETİŞİMİ:NAMAZ     10                 Sayfa 31       

     “Etme dünya nazı kıl namazını, sonra kılarım diyenin dun kıldık namazını”

         S-1—Fiziksel ve ruhsal olarak  namaza nasıl hazırlanılır?

         S-2-Abdest nedir,nasıl alınır,yararları nelerdir?Temizlik Kaça ayrılır?Yararları nelerdir?

          El-ayak tırnak temizliği-yüz boyun ,koltuk altı,genital bölge-saç tem.-Tuvalet temz.-ağız,diş temz.

S-3-Guslün adabı nelerdir,Alınışı, Gusül abdestinde,dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

  S-4-Ezan ve İç huzur duymak nasıl olur?

         A-EZAN:Okunan ezanı bir dü­şünün, okunduğunda duruyor insanlar, yaptıkları işe ara veriyorlar. Ezanla o gündelik akışa bir virgül konuyor aslında. Bu bana çok anlamlı geliyor. Estetik, ritmik, müzikal yanı olan bir çağrıdır ezan aynı zamanda. İster uyanın ister uyanmayın, ister cevap verin, ister vermeyin,hoşgörülü, sarıcı, sarmalayıcı ve ilahi bir yanı var. Bu yanı, bu anlamı seviyorum. .Ezan moti­fine hep bu anlamıyla yaklaşıyorum. .Doğduğumuz­dan beri kulağımızda, uzak kalmak mümkün mü? Ezanın dinleyenleri başka boyuta götürmesi de farklı güzelliktir.            

S-5-NAMAZINÖNEMİ- Niçin Namaz kılmalıyız?          

        Öncelikle Allah’ın bizim ibadetimize ,kurbanımıza ihtiyacı olmayıp ihtiyaç kullara aittir…Tıpkı,hastasına hastalığının çeşidine göre ilaç yazan doktorun durumu gibi..…           

        Nasıl namaz:Namaz,sevgiliyle buluşmadır.Sevdiğiyle buluşan,onunla geçirdiği zamanın nasıl geçtiğini anlamadığı gibi namaz kılanın namaz ile geçirdiği anlar da böyle olmalıdır.Bundan dolayı peygamberimiz,daraldığında sıkıldığında “erihna ya Bilal(bize teneffüs ettir Ya Bilal,der ezan okunması ve namaza başlanmasını tavsiye ederdi..)

       Namaz,hayatın akışına,zorluklarına,stresine bunalımlarına ara vermektir,virgül koymaktır..Namaz şişen balondan hava salmaktır…Bundna dolayı namaz kılanlarda ruhsal hastalıklar azdır..

       Namaz kılan kişi okuduğu surelerin anlamlarını bilerek okumalı ve Allah karşısında olduğunu unutmamalı…

       Neden beş vakit namaz?İnsan istikametten ayrılabilen bir insandır,bundan dolayı ona doğrular ve güzellikler kısa sürelerle hatırlatılmalıdır…Bu hatırlatmalar:Müslümanlık din,Allah ve doğrular bilincini daima canlı tutmak ve böylece insanları doğrularda(istikamette )tutmak için ibadetler ile insanın Allah ile bağını canlı tutmasını istemiştir…

      Günde beş kez Allah ve emirlerini hatırlayan insan ve toplum peygamber efendimizin ifadesiyle: “sizden birinin kapısının önünden temiz bir ırmak aksa ve her gün bu ırmakta yıkansanız ,sizde kirden ,pislikten eser kalır mı?”şeklinde anlatılmıştır…Burada ki kir,maddi ve manevi kirdir..İşte bu hadiste olduğu gibi ibadetler insanın Allah ile bağını yani doğrularla bağını koparmaması anlamına gelir…

     ***  İbadetlerin amacı insanın ruhsal/içsel huzurunu sağlamak ve tatmin etmektir…İnsanın Allah ve ibadetten başka aradığı iç tatmin araçları ,istenilen içsel tatmini sağlayamamaktadır…Her amaçlanan en üst değer ,ulaşıldığında büyüsünü kaybetmektedir..

       Cemeatle kılınan beş vakit namaz,cemeatin kaynaşmasını,kenetlenmesini,birbirlerinden haberdar olmalarını ve dayanışmasını sağlar…Böyle mahalle veya toplum güçlü,sağlam olur….

       Namaz her gün insanın Allah ile randevusuna sadık olmasıdır…Kulluk sözleşmesinin maddelerinin altına attığı imzayı hatırlamasıdır…

      -Namaz kılan kimse,duanın ve bir çok ibadetlerin pratiklerini yerine getirmiş olur.Ancak namaz kılan kimsenin de ne okuduğunu,niçin okuduğunu bilmesi gerekir ki namazla amaçlanan yarar sağlanmış olsun...

         - Peygamberimiz ve sahabeleri, savaşta bile cemaatle namaz kılmaktan geri durmuyorlardı. Günümüzde ise, hiçbir ciddi mazereti olmayan nice Müslüman, basit bir tembellik yüzünden, asıl görevi olan namazı ihmal edebiliyorlar.
Sadece bir sabah namazı için, Peygamberimiz iki ayrı Hadiste:“Dünya ve içindekilerden hayırlıdır.” buyurmuştur.

        -Namaz en vazgeçilmez bir ibadettir.Peygamberimiz:Bu yüzden Bedir savaşında bile namazdan vazgeçmedi,Hz. Ömer yarasından kanlar akarken bile namaz kıldı. Yine Hz. Ali ayağındaki okun çıkarılması için namaza durdu. Peygamberimiz son nefeslerinde bile ümmetine şöyle diyordu: “Emriniz altındakilere iyi davranınız. Namaza  dikkat ve devam ediniz ! Ey kızım Fatıma!  Allah katında makbul olacak ameller işleyiniz.Baban peygamber diye güvenme!. Yoksa ben, sizi Allah’ın azabından kurtaramam.”

        Namaz,sıradanlığa karşı bir uyarıdır..Her gün aynı işi yapan kişilere namaz da okunan dua ve sureler farklı açılımlar getirmektir.

       Namaza engel olmak:İslam da en büyük günahlardandır..Peygamberimiz,kendisini namazdan alıkoyan insanlara çok sert tepki göstermiştir…Allah’ın peygamberinin bu tepkisine cevap vermeyeceği söylenebilir mi?

        Namaz,bize verilen sınırlı imkanları,bine katlamaktır.. Çünkü namazını kılan bir insanın yaptığı güzel davranışlar iyi niyetlerle ibadet hükmünü alır..

         -İnsana hayatı,gıdaları,evreni veren Allah olup ;bunları Allah’ın istediği şekilde kullanmasını ister ve 60-70 yıllık hayatını ahrette sonsuz bir hayata çevirmek ister.!.

          -Ahirete,Kabire,sırata azığımız buradan götürülür ,O da namazımız,Salih amellerimizdir..

          -Evrendeki her şey uzaydan görülmeyen insan için yaratılmışken,İnsan dünya ya sadece  çalışması için mi yaratıldı ki bütün vaktini O na ayırıyor!İnsan özellikleri bakımından belki de bir serçe kadar olamazken,kendisine verilen bunca nimetin değerini neden bilmez.?

          -Altmış yıl yaşayacağın Dünya için çabalıyorsun da neden sonsuz yaşayacağın Ebedi hayatın ya da Cehennemden kurtuluşun için çabalamıyorsun?               

                - Namazın özet olarak  Faydaları şunlardır:
          a) Dünyada aklın, ruhun ve kalbin rahatı  b) Kabrinde bir ışık ve gıda   c) Mahkemen olan mahşerde  bir kurtuluş belgesi ve bir Cennet bileti   d) Sırat köprüsünde bir nur ve bir Burak.Peygamberimiz “ahrette kulun ilk hesaba çekileceği ameli, namazdır”  buyurmuştur.
      -Namaza ve Niyet: * Niyet,Allah’ın sevgisini umarak;cezasından korkarak,düşünce ve kalbini,zihnini namaza odaklamak yoluyla kılacağı namazın farkında olmak demektir.*  Kişinin,Namazını en güzel şekilde yerine getirmeye niyet etmesidir. Niyet:Bedensel,duygusal,zihinsel ve ruhsal odaklanma halini yakalamaktır.

         Namaz,bir itaat davranışıdır.İtaatin amacı ise,sevaptan ziyade Allah’ ın sevgi ve yakınlığını kazanmaktır.(Cennet ve Cehennem Onun elinde olduğuna göre) namazı niçin kıldığımızı bildiğimizde,niyetimiz O derece içten ve samimi olur.Niyet ile davranışlarımızı ne yönde organize edeceğimize karar veririz.

          * Onun sevgisine duyduğu ihtiyaç ve içtenlik duyguları içerisinde namaza hazırlanma sürecidir.

    Niyet önemli bir ibadeti yerine getirmeye karar veren insanın  bütün aklı-kalbi-ruhu ve bedeniyle Allah ın huzuruna çıkacağı ruh ve akıl temizliğine ulaşması olumsuz duygu ve düşünceleri namaza karıştırmayarak sadece gerçek dost,Allah ın rızasını kazanmak için namaza duracağına söz vermektir.Namazın kendisinden istediklerini hayatında yerine getireceğine olumlu karakter geliştireceğine kararlı olmaktır.Niyet sevgi ve rızayı kazanmaya O na övgü minnet,taktir teşekkür,sevgi ve saygısını sunmaya;günahlarından pişmanlık duyup günahların duygular düşünceler üzerindeki olumsuz etkilerini ortadan kaldırarak kendini davranışlarını ,düşüncelerini,yenilemeye vesiledir.Böylece olumlu karakter özelliklerini  geliştirmeye (Tevbe)ondan bağışlanma dilemeye  dua ve niyazda bulunmaya ,onu anmak yoluyla onun yakınlığı ve sevgisini:kalbine,zihnine koymaya ,yalnız Allah a itaat edeceğine,söz vermeye duygusal-zihinsel ve ruhsal anlamda kararlılık göstermeye sebep olabilir.Bu niyet öylesine samimi ve içten olmalıdır ki namaz boyunca her hareketinde her ifadede bu amaç güdülmelidir.Böylece namazda yapılacak zikre,şükre tesbihe tevbeye,duaya duygusal-zihinsel olarak hazırlayacak sonuçta bedensel,duygusal,zihinsel ve ruhsal odaklanmaya namaz kılan mü’mini teşvik eder.Niyet,davranışları ibadetleştirir.İbadet,Allah’ın yapınız dediklerini yapmaktır..Bu anlam da her güzel davranış(Salih amel)niyetle ibadet hükmünü alır..

 

        A-Namazın öneminin anlatıldığı aşağıdaki hikayeden neler anlaşılır?

               Namazın ne kadar kıymetli ve mühim, hem ne kadar ucuz ve az bir masraf ile kazanılır, hem namazsız adam ne kadar divâne ve zararlı olduğunu iki kere iki dört eder derecesinde kesin olarak anlamak istersen, şu temsilî hikâyeciğe bak, gör:
       Bir zaman, bir büyük yönetici, iki görevlisini, her birisine yirmi dört altın verip, iki ay uzaklıkta, has ve güzel bir villasına ikâmet etmek için gönderiyor. Ve onlara emreder ki:
"Şu para ile yol ve bilet masrafı yapınız. Hem oradaki evinize lâzım bâzı şeyleri satın alınız. Bir günlük mesafede bir istasyon vardır; hem araba, hem gemi, hem tren, hem uçak bulunur. Sermâyeye göre binilir."
        İki görevli ders aldıktan sonra giderler. Birisi akıllı idi ki, istasyona kadar bir parça para masraf eder. Fakat, o masraf içinde, yöneticisinin hoşuna gidecek öyle güzel bir ticaret elde eder ki, sermâyesi birden bine çıkar. Öteki görevli talihsiz, serseri olduğundan, istasyona kadar yirmi üç altınını sarf eder. Kumara mumara verip zâyi eder. Bir tek altını kalır. Arkadaşı ona der:
      "Yahu, şu liranı bir bilete ver. Tâ, bu uzun yolda yayan ve aç kalmayasın. Hem bizim efendimiz kerîmdir/cömerttir; belki merhamet eder, ettiğin kusuru affeder. Seni de uçağa bindirirler. Bir günde ikamet yerimize gideriz. Yoksa, iki aylık bir çölde aç, yayan, yalnız gitmeye mecbur olursun."
       Acaba, şu adam inat edip, o tek lirasını bir defîne anahtarı hükmünde olan bir bilete vermeyip,geçici bir lezzet için basit şeylere harcasa  ; gayet   akılsız, zararlı, bedbaht/talihsiz olduğunu en akılsız adam dahi anlamaz mı?
İşte ey namazsız insan! Ve ey namazdan hoşlanmayan nefsim!
O hâkim(yönetici) ise; Rabbimiz,yaratıcımızdır.
O iki hizmetkâr yolcu ise; biri dindar, namazını istekle/şevk ile kılar; diğeri Gafil/bilinçsiz, namazsız insanlardır.
O yirmi dört altın ise, yirmi dört saat her gündeki ömürdür.
O has çiftlik ise, Cennettir.
O istasyon ise, kabirdir.
O seyahat ise; kabre, haşre/dirilmeye, ebediyete gidecek beşer yolculuğudur. Amele göre, takvâ kuvvetine göre o uzun yolu farklı  derecede kat' ederler. Bir kısım takvâ ehli,şimşek  gibi, bin senelik yolu bir günde kat eder. Bir kısmı da, hayal gibi, elli bin senelik bir mesafeyi bir günde kat' eder. Kur'ân-ı Azîmüşşan şu hakikate iki âyetiyle işaret eder.
    O bilet ise namazdır. Birtek saat, beş vakit namaza abdestle kâfi gelir. Acaba, yirmi üç saatini şu kısacık dünya hayatına  sarf eden ve o uzun ebedi hayata  birtek saatini sarf etmeyen ne kadar zarar eder, ne kadar nefsine zulmeder, ne kadar akla aykırı  hareket eder! Zîrâ, bin adamın iştirak ettiği bir piyango kumarına yarı malını vermek, akıl kabul ederse -halbuki, kazanç ihtimâli binde birdir- sonra yirmi dörtten bir malını yüzde doksan dokuz ihtimâl ile doğru kazancı  bir ebedi hazîneye  vermemek, ne kadar akla aykırı ve hikmetsiz hareket ettiğini, ne kadar akıldan uzak düştüğünü kendini âkıllı zanneden adam anlamaz mı?
       Halbuki, namazda ruhun ve kalbin ve aklın büyük bir rahatı vardır. Hem, cisme de o kadar ağır bir iş değildir. Hem, namaz kılanın diğer mübah dünyevî amelleri, güzel bir niyet ile ibâdet hükmünü alır. Bu sûrette bütün ömür sermâyesini âhirete mal edebilir. Fânî ömrünü bir bakıma bakileştirir.

       B-ALLAH’IN GÜCÜNE BOYUN EĞMEK

             Bir Kıssa:İki asker otururken biri namaz kılana neden bunca sıkıntıya giriyor namaz kılıyorsun?Diye çıkışmış:O da ilerideki teğmeni göstermiş neden O gelince saygı gösteriyorsun?demiş.Çünkü yıldızları var komutan,demiş.Bense Sahillerdeki kumlar kadar yıldızları olana daha büyük saygı duyuyorum namaz kılıyorum ,demiş.

          -Peygamberimize(s.a.v): “Allah’ın en çok sevdiği amel hangisidir?”  diye sorulduğunda; “Vaktinde kılınan namazdır.” buyurdu. Bu Hadis gösteriyor ki, namazdan daha üstün bir ibadet yoktur ve olamaz. Kainatta imandan sonra en büyük gerçek, namazdır.
         - Peygamber Efendimizin deyimiyle namaz: “dinin direği”,   “gözün nuru”  ve  “müminin miracıdır”.                                                 

   C-   NAMAZIN KAPSAYICILIĞI

         İki vakit namaz aradakileri de ibadete çevirir.Namaz, Dînî farzlarını yerine getirmek sûretiyle dünyevî çalışmaları da bir ibâdet hükmüne geçirir.Farzları yapıp,Günahlardan çekinmek şartıyla bütün çalışmalarımızı ibâdete çevirir. İşinde,fabrikasında,sanatında,okulunda,hastanesinde çalışan insanların namazlarıyla birlikte yaptıkları diğer işler ibadet hükmüne geçer; Çünkü,bu insanlar milletin zorunlu ihtiyacını temin eden mübârek bir hizmette bulunuyorlardır.”

       -“Namaz dinin direğidir ”O halde namazını kılmayanların din evleri çökebilir.

      -Acaba birisi bize bir aylığına 10bin tl verse 500 tl ye çalıştığımız işimizi bırakmaz mıyız?Allah Cennet gibi kıyaslanmayacak bir nimeti az,zahmetsiz kolay bir ibadete vermiyor mu?Bu bizi gayrete getirmez mi?

          -.Evrendeki bütün varlıkların, Allah’ı tesbih ettiklerini vurgulamıştır.İşte namaz bu varlıkların ibadetlerinin hepsini kapsayan ibadettir(Meleklerin kini de)

           -Bilindiği üzere iki boylam arası 4 dk dır…Dünya nın güneş karşısında konumu devamlı değişmektedir;Yani her an dünya nın her yerinde Allah’a ibadet edilmektedir..O halde biz de bu evrensel ritme katılmalı ve tüm dünya da ki büyük namaz cemeatinin ibadet okyanusunda bir damla olup okyanuslaşmalıyız.

        D-NAMAZ,İNSAN FITRATININ/PSİKOLOJİSİNİN GEREĞİDİR:

         --Sevgilisiyle her gün buluşan insan,O zamanlar için ne kadar  da çok zaman harcıyoruz! demediği gibi namaza ayrılan zaman için de bu denmez.Namaz Dinin direğidir;Direği olmayan ev çöker.tıpkı bunun gibi ibadetlerle desteklenmeyen iman da belli zaman sonra sönmeye yüz tutar…

      -Günde beş vakit Yaratıcıya doğru bir merdiven gibi yükseldiğimiz, miracımız namazdır.. Merdiven semavî gerçekliğe doğru insanın yükselişini,  ruhun bir kuş olup Allah'a kanatlanmasını, insanın masivadan(Allah dışında kilerden ) kalbini soyutlamasını sağlayarak,Yaratıcı'ya yönelmesini simgeler.

      - Bir Hadis-i Şerif'te "Gece namazı çok olanın, gündüz yüzü güzel olur." (İbn Mace, İkmaet, 174) buyurulmuştur. ‘Yüzlerinde secde izlerin  parıltısını tanırsın.’ (Mutaffifîn, 83/24), Çok namaz kılan insanların alınlarında tabiî olarak bir iz belirebilir…Namaz kılanlar yüzlerinde ki secde izinden tanınırlar..

       - Şu dünyanın sıkıntı,üzüntü,ve dertleriyle mücadele ederken,gerçek zevk,iç huzuru biz namazla elde ederiz.Şu dünyanın sıkıntılı,boğucu,yoğun işleri arasında,dünya işleri arasında,elbette ruhun bedenin dinlenmeye ,teneffüse ihtiyacı vardır.Bu kadar sıkıntı ve karanlıklardan ancak namazla nefes alınır.Namaz hayatın sıkıntı ve zorluklarına,stresine,ruhsal gerginliklerine virgül koymak,ruhu bedeni dinlendirmek ,hakkını vermektir.Bundan dolayı namaz kılan insanlarda ruhsal hastalıklar daha az görülür.

        - Değişen de değişmeyeni yakalama:Onca hayatımız geçti,şimdi sadece kötülüklerimizin sıkıntısı,sevinçlerin huzuru kaldı.O halde ilerideki hayatımızda ömrümüzün geçeninden elimizde ya güzelliklerin sevinci, ya da kötülüklerin/kılmadıklarımızın üzüntüsü  kalacak.O halde bu üzüntüyü mutluluğa çevirmenin yolu Namazdır.

        -Onca kötülükler,zorluklar üzerimize gelirken duygu ve düşünce merkezimizi namazla koruruz;Namazla istikamet üzere kalmayı başarırız..

         -İyimserlik& namaz:Namaz kılan, Hayata güzel bakar.Eğer senin kalp aynan(Ruhsal yapın)sağlıklı mutlu ise Evrene ve yaşama iyi gözle bakarsın,Eğer evreni gösteren aynan kırıksa,sana sarayları-bahçeleri yıkıntı,sıkıntılı gösterir.Bundan dolayı namaz,Bunca dert sıkıntı,zulümat/karanlıklar içinde ruh odamızın lamba düğmesine dokunmaktır.

      -Bir çekirdeğin gelişme dereceleri olduğu gibi,Namazında ve zevkinin de dereceleri vardır.

          -Namaz kılan kimse,Allah dışındaki her şeye O an için veda etmektedir,kendine zaman ayırmaktadır ve sevdiği Allah ile iletişime eçmedir.

         -Doğru ve erdemli davranışlar gösterirken ,güzel ve erdemli davranışlara karşı çıkanların yapacağı ,”psikolojik ve dış baskılarına,kötülüklere karşı  çıkma ruhunuzu-bilincimizi-iradenizi”  namaz daima canlı tutar.Namaz İbadeti,bireye Allah‘a verdiği doğru  kişi olma sözünü hatırlatma imkanı verir ve bu, günde 5 kez hatırlatılır.

        - .Namaz bir ömür boyu Allah ile bütün güzelliklerin kaynağıyla bağ kurmak ve bunu canlı tutmaktır.Baskılara ve kötülüklere-düşüncenin başkalaşmasına  sabır ve namazla karşı çıkmak gerekir.Namaz,Allah ile Kul arasındaki ilişkiyi en canlı ve bir ömür boyu sürdüren   bağdır.İbadet,insanların  İnancı ve inancı doğrultusundaki kararları güçlendirip davranışlarını dini ve ahlaki çerçevede geliştirmesine yardımcı olur.”Kuşkusuz namaz ahlaksızlık ve hayasızlıktan meneder”(Ankabut 29/45  

      -  Namaz kılan öğrenciler arasında yapılan anketlerde,öğrencilerin% 40 ı namaz kılma esnasında manevi huzur ve mutluluk hissettiklerini ifade etmişlerdir.İnsandaki tatminsizlik namaz ile,giderilse,ruhsal gelişmeye ve bencillik gibi kötü duygulardan insanı kurtarmaya yarayacaktır.

        -Namaz zorluklara dayanma gücü verir.

  Namaz kılan kimsenin Allah ın kudret ve gücünü hafızasına kazıması ve bunu düşünerek kendini terbiye etmesi gerekir.

        - Allah ,çeşitli içgüdüler ve ket vurucu psikolojik faktörler arasında doğru yolda yürüyebilmenin ve binbir türlü ruhsal çatışmalar ve engeller arasında  insandan,sabır bekler. İbadetlere devam etmek için sabır... Günahlardan uzak durmak için sabır... Kalplerin şaşkınlığına, sapmalarına karşı sabır... İnatçılığın baskısına sabır..

         - Allah, burada namaz ile sabrı yanyana getiriyor;Çünkü namaz, kurumaz bir kaynak ve bitmez bir azıktır. O, güç kaynaklarını yenileyen ve kalbe enerji yükleyen ve şarj eden bir depolamadır,azıktır.

          * Namaz; ölümlü insan ile sürekli ve kalıcı güç olan yüce Allah arasındaki doğrudan ilişkidir...

          -Namaz,garip bir damlacığın hiç kurumayan gür bir su kaynağı ile belirlenmiş bir buluşma vaktidir... Namaz; küçük yeryüzü realitesinin sınırlarını aşarak büyük evrensel realitenin uçsuz-bucaksız alanına yükselmektir...

         -Namaz; yakıcı çöl sıcağında serin bir meltem, bir ilkbahar yağmuru taneciği, bir ağaç gölgesidir.Bu yüzden Peygamber efendimiz, Hz. Bilâl'e; "Ey Bilâl, bize onun nefes aldır:Erihna ya bilal" buyururdu. Nitekim Peygamberimiz zor bir işle karşılaşınca yüce Allah'la daha çok buluşabilmek için her zamankinden daha çok namaz kılardı.Yani  hayatın fırtınalı zamanlarında namaz limanına  sığınırdı..

             Namaz,  yol azığı, ruhun enerji kaynağı ve kalbin cilâsıdır.Allah ile aradaki ilişkiyi güçlendiren, insanın önündeki işi kolaylaştıran, yoluna ışık saçan, gönüllere sabır, teselli, huzur ve güven bağışlayan bir ibadettir.Kötülüklere,hayata direnme gücü verir, güçlerini arttırır, onlara yoldaş olur, koyuldukları yolda "Halkın arasına girip onların verecekleri sıkıntılara katlanan müslüman, halktan uzak kalarak onlardan kaynaklanan sıkıntılara katlanmaya yanaşmayan müslümandan daha hayırlıdır." (Tirmizi)Bu konu asır Suresinde”Asra yemin olsun ki İnsan zarardadır,Şunlar bu zararın dışındadır:İnanıp Salih ameller işleyenler ve bu yolda ki sıkıntılar da birbirlerine sabırlı olmayı ve doğruluğu tavsiye edenler dir.

            Allah ile ilişki kurma özlemi,İnsanı Namaza konsantre eder, hissi-içsel yoğunlaşma sağlar.İnsanın ruh dünyasının ihtiyacı sadece ibadetlerle giderilir….İnsanın ibadet dışında ki ruhsal tatmin araçları deniz suyu gibidir ,içtikçe su ihtiyacını arttırır..

"O'nu tanıyan ve itaat eden zindanda dahi olsa bahtiyardır. O'nu unutan saraylarda da olsa zindandadır, bedbahttır."

          Namaz insanın dünyasına anlam katar,psikolojik ve sosyal dünyasını zenginleştirir.İntihar edip de kurtulanlar üzerinde yapılan araştırmalar da:”Hayatın anlamsız geldiği”,”Yaşamanın bir önemi olmadığı”,”Kendisini kimsenin sevmediği “gibi istatiski sonuçlar ortaya çıkmıştır.

          Namaz,Allah ile kul arasındaki ilişkiyi ,davranışsal olarak bir ömür boyu sürdüren en canlı ve sürekli ibadettir. Onun için bu ibadet,İnsanın inancını ve  inancı doğrultusunda oluşturacağı kararlarını güçlendirip eylemlerini  dini ve ahlaki emirler çerçevesinde geliştirmesine yardımcı olacağına ayette işaret vardır.Bunun için”Kuşkusuz namaz hayasızlık ve kötülükten insanları alıkoyar(29ankebut 45).Namaz. bir ömür devam ettirmektir.Güçlükler karşısında moral kazanmak namazladır.Psikolojik baskılara ve iyi yönde davranışlarımıza yapılan baskılara namaz la direnme dayanmadır.Bunu peyamberimiz”Beni hud suresinde ki şu ayet yaşlandırdı”Emrolunduğun gibi dosdoğru ol”(Hud112 .ayet)buyurmuştur..

       Namaz ile her türlü Endişeler geride kalır.Namaz, insanı melekleştiren,göklere çıkaran bir iştir.

       Allah ile karşılıklı sohbet ve Rabbinin sevgisini ruhunda hissetmektir.

       Allah’a olan bağlılığımızı söz ve davranışlarımızla ortaya koymaktır.

       Allah’ ın sonsuz ve sınırsız olduğunu ve onun nasıl bir varlık olduğunu bilememek  ve bu büyüklük karşısında diz çökmek saygı göstermek ve bunu ifade etmektir.

      İnançlı insan ibadet ve dini uygulamalarla gündelik hayat akışının dışına çıkmakla,üstün bir varlık tarzına  ve yaşama modeline yükselmektedir.

      Namaz insanın,kulluk düşüncesine kilitlenip ömrünü Hak karşısında geçirme mânâsına gelir.  

Namaz,İnsanı,helezon gibi döndüre döndüre sonsuzluğun semâlarında dolaştıran ve götürüp tâ melekler âlemine ulaştıran miraç enginlikli, mübarek ibadet, günde beş defa kendimizi içine salıp yıkanacağımız bir çay gibidir ki, her dalışımızda bizi hatalarımızdan bir kere daha arındırır; alır ummana taşır…

Namaz,bir uhrevîleşme ve ebedîleşme alıştırması demektir.

        Bedenin ruh, ruhun beden, yani insanın kendi üzerindeki hakkını eda etmesidir de. Dolayısıyla namaz kılmayan, her bakımdan kendisine zulmetmiş olur. "Bana dünyanızdan üç şey sevdirildi: güzel koku, saliha kadın ve gözümün nuru namaz." buyuran Allah Rasûlü (sas), bu üçünü bir arada anmakla çok önemli gerçeklere işarette bulunmuştur. Meleklerin gıdası olan gerçek güzel koku, melekleşmiş ruhların da gıdasıdır. Cennet'te kadınlar için erkeklerden çok erkekler için kadınların nimet olarak zikredilmesi, aslında taşıdığı ruhla saliha kadının güzel koku gibi ruhu beslediği, dünyada evi cennete çeviren bir ruh, (onunla aynı kökten gelen) rayiha (güzel koku, misk ü anber) olduğu gerçeğidir.

    Ve göz nuru namaz, insanı ruhen en fazla besleyen bir azık, doygun bir ruhun beden üzerindeki tesiriyle de, bedenin sıhhati adına en önemli bir faktördür.

      - Namaz bunalan,sıkılan,mutsuz olan ruhu her gün şarjdır.Her namaz,Allah ve kavramlarını çağrıştırır,günde bunu beş kez yapan birisi bu kavram ve çağrışımları canlı tutar ve kolay kolay yanlışlara kayamaz…Eğer kayıyorsa,bilinçsiz kıldığı namazlar ahrette onun başına bela olacaktır ve namazı bir şey ifade etmeyecektir…Bunun Kur’an daki ifadesi,”Vay O namaz kılanların Haline “şeklinde ifadesini bulur..

       - Namaz kılan kimse,Allah’a seyahat ederek; hevasına,dünyasına ve  Allah dışındaki her şeye veda etmektedir.Güzel bir namaz için:Kalbin huşu ile Allah a yönelmesi,Dilin Allah ı anması,beden ile en üst düzeyde saygı göstermesi gerekir.Namazda İmam önderliğinde düzgün saflar oluşturarak uyum ve birlikte hareket etme duygusu  bize verilir.Namaz derin bir iç boyuta yolculuktur.Namaz daki dualar,Allah ile kul arasında sonsuz ve sınırsız yolculuktur.Namaz kılan insan bütün evrenin namazına katılmış olur.Sen dostun divanında sevgisiyle göz yaşı dökerken O dost sana sevgisini sunacak  aşkıyla ve sevgisiyle seni tatmin edip huzura kavuşturacaktır.Her boylamda her zaman ibadet vardır.

         Namaz maddi ve manevi temizliğin aracıdır.(“Nefsini temizleyen kurtulur”)Bu,vücut temizliği-kılınacak yerin temizliği-iç temizliğiyle olur.Ayrıca 5 vakit namaz, günlük işlenen günah kirlerini temizler(Kapınızın önünden nehir aksa…burada namaz,ırmağa 5 vakit kılmak da yıkanmaya benzetilmiştir.)Namaz kılan kimse Allah ın huzurunda durduğunun bilincinde olmalı,neyi okuduğunu bilerek okumalı.

         Namazda,iç huzuru ve kalbi bağlılık yakalamakla ruhun başka alemlere yolculuk edip bu eşiz-anlatılamaz zevki tatması sağlanır.

 

-Halbuki Namaz, kişinin Rabbiyle buluşması ve  Ona en yakın olduğu anıdır.Balığın suya dönmesi gibidir..                                                                           - Namaz, Allah’ın sonsuz nimetlerine en büyük bir teşekkürdür..
          Namazın manası, Rabbimizin büyüklüğüne karşı “ Sübhanellah” deyip, Onu her türlü kusur ve noksandan uzak tutup, tesbih etmek;Cemaline(güzelliklere) karşı “Elhamdülillah” deyip hamdetmek;Kemaline(Mükemmel düzenlerine) karşı “Allahuekber” deyip büyüklüğünü ilan edip,onu yüce saymaktır.Bundan dolayıdır ki, bu üç kelime (Sübhanallah, Elhamdülillah ve Allahuekber) namazın her tarafında bulunmaktadır.
         -Kim namaz kılma yolunda istekli ve gayretli olursa, Allah ona kolaylıklar yaratır ve tehlikelerden korur.
        Allah’ın bizim namazımıza ihtiyacı yoktur. Ancak bizim ruhumuzun ona ihtiyacı olduğundan dolayı, bize farz olarak emredilmiştir. Peygamberimiz:”Ecel gelmeden önce tövbe etmekte; Vakit geçmeden önce namaz kılmakta acele ediniz.” buyurmuştur.

      - Peygamberimiz: “Göz aydınlığım ,namazda kılınmıştır,Bizi rahatlat Bilal ,benim rahat ve huzurum namazdadır” buyurmuştur.Peyg.in bedeni namazda gönlü ruhlar alemine kanatlanmakta idi.

    

E-HAYATIN ZORLUKLARINA KARŞI NAMAZ

      -Namaz, bütün ibadetleri ve zikirleri içinde toplayan, en kapsamlı bir ibadettir.Bütün varlıkların ibadetini kapsar.Meleklerin,bitkilerin,…vs. ibadetlerini kapsar.Rabbimiz Kur’anda: “Muhakkak ki namaz, hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar” (Ankebut45)buyurmaktadır.
       Namaz ve sabır: Öyle ise, vücudumun, arkadaşlarının, kalbimin gıdası,ruhumun hayat suyu, bütün duygularımı coşturan ve doyuran hoş bir havası olan namaz da beni usandırmamalı. hem gelecek günlerdeki ibadet vazifesini düşünüyor sıkıntı çekiyorsun!Namazsızlık (Şeytan,kötü niyetli insanlara karşı)Merkezi zayıflaştırır.Merkezi bütün bütün kuvvetten düşürtür. Bu durumda Düşmana acık verilmiş olur ve merkeze saldırmasına izin verilmiş olunur sonra merkez kuvvetimizi darmadağın eder.Bizi doğru ve güzel yoldan ayırmaya çabalayan bunca düşmana Namaz ile karşı koyar,direniriz,aklımızı,kalbimizi,duygu ve düşüncelerimizi koruruz,kaymasını önleriz;Uyuşturucu satıcıların en zor kandıracakları bilinçli namaz kılanlardır beklide!İbadetler ve namaz ,insan ruhunun dayanak noktasıdır..

F-KÖTÜLÜKLERDEN ALIKOYMA VE NAMAZ

      -Namaz,imanın saygıya, yakarışa dönüşmüş halidir.Namaz dilin,aklın,bedenin katılımıyla yerine getirilmelidir.Namaz Allah’ın huzurunda saygı ve sevgi duygularıyla dolu olmaktır.Bedenle Ona en üst noktada saygı tavrı sergilenmesidir.Namaz Allah’a yöneliş Ona olan sonsuz saygı duruşunun canlı tutuluşudur.Allah’ı anma ve hatırlamadır.Dünya da ve ahirette iyilik-güzellik-barış istemektir.Namaz İlahi vahiy tarafından belirlenmiş,belli şartlar çerçevesinde belirlenmiş ibadettir.Namaz ,nevroz sorununa duygusal,ruhsal ve zihinsel çözümler sunmaktır.Namaz tatminsiz olan insana iç tatmin sunmaktır.Bundan dolayı  ruhsal hastalıklar namazlarını gerçek anlamda doğru kılanlarda azdır.Maddi şeyler insanın ruhsal yönünü doyurmaz hep tatmin etmez;Namaz dışında ruhsal/içsel huzur arayanlar,susayan insanın deniz suyu içmesine benzer..

        Muhakkak namaz hayasızlıktan,çirkin davranışlardan alı kor,vazgeçirir”(ankebut 29/45) Namaz İnsanı açık çirkinlikten,edepsizlikten,kötülükten,ahlaksızlıktan,aklın ve dinin beğenmeyeceği uygunsuzluktan kötü ve çirkin işlerden kurtarması  ve uzaklaştırmasıdır. Namaza devam edildikçe güzel ve pozitif davranışlar arttığı gibi kötülükler ve yanlış davranışlar azalır engellenir,gelişmez.Yani namaz iğrenç ve kötü davranışları yapmayı engellediği gibi kişiye bunların tersini yapma yönünde telkinlerde bulunur.Bunların gerçekleşmesi,kılınan namazın şartlarına ve adabına uyularak yaratıcının yüceliği hatırlanarak ,okunan ayetler düşünülerek yerine getirilmesi sonucunda olur.

        Namaz da okunan dualarla bütün insanların iyiliği istenir onların da kardeş olduğu düşünülür.Verilen selamlar

     - Namaz,müminin miracı, Kıyamet gününde, ak alınlı, aydın bakışlı; secde ve abdest uzuvlarındaki emarelerle öndekilerden de önde; elleri, yüzleri tertemiz, vicdanları göktekilerin iç âlemleri kadar nezih olmanın yolu da yine namaz ve namaz öncesi amellerden geçer.    

         Yüce yaratıcıyla buluşma  ve onun huzurunda münacat haline geçmektir.İbadetlerde ve şekillerinde değişiklik yapılamaz.zamana ve yere göre değişmemekle birlikte;şartlara göre kolay olanı tercih edilebilir.

      - Namazı terk etmek kılmamak büyük günahtır.peyg.miz “kıyamet günü ilk sorulacak amelin namaz “olduğunu haber vermiştir

     Namaz organların sükün bulması arzulara ket vurulması-idrakin açılmasıdır.Namaz Allah haricindeki bütün bağlardan soyutlanma ve gerçek hakikatle birleşmedir.

      Namaz kişiye Allah huzurunda bulunma pratiğini canlı yaşatmaktır.Birey gündelik bilincin ötesine geçer ve ruhsal tatmin ve iç huzurunu-gönül huzurunu yakalar.

         153- Ey müminler, sabırla ve namazla Allah'tan yardım isteyin. Hiç şüphesiz Allah, sabredenler ile beraberdir.(2/153)  SABIR VE NAMAZ: Ankebut / 45. (Resûlüm!) Sana vahyedilen Kitab'ı oku ve namazı kıl. Muhakkak ki, namaz, hayâsızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah'ı anmak elbette (ibadetlerin) en büyüğüdür. Allah yaptıklarınızı bilir.

         Maun / 4-7. “Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki,  Onlar namazlarını ciddiye almazlar. Onlar gösteriş yapanlardır, Ve hayra da mâni

       Peygamberimiz çocuk ağladığı için namazları kısaltmıştır. Resulullah Efendimiz "Ahzab" savaşı günü,  "Bizi, orta namazı olan ikindi namazından meşgul ettiler. Allah kalplerine ve evlerine ateş     doldursun." buyurmuştur.

         “Bir de namazı kıl. Çünkü namaz -gerçekten kılındığı zaman- insanı iğrenç işlerden, kötülüklerden alı kor.” Çünkü namaz Allah'a bağlanma durumudur. Bu yüzden kişi namazla birlikte büyük günah işlemekten, kötülüklere bulaşmaktan utanır, bu şekilde Allah'ın karşısına çıkmaktan sıkılır. Namaz arınmadır, kötülüklerden soyutlanmadır. Kötülüklerin kiri, iğrenç davranışların ağırlığı namazla uyuşmazlar: "Namazı kılmasına rağmen,namazının, kendisini iğrenç işlerden ve kötülüklerden alıkoymayan birisinin kıldığı namaz, kendisini, Allah'tan uzaklaştırmaktan başka işe yaramamıştır. 

          İnsanlar, namaz kılmadıklarında kimin huzuruna çıkma­dıklarını, nasıl bir davete iştirak etmediklerini, bugün git­medikleri huzura bir gün eli kolu bağlı götürüleceklerini dü­şünüp ürpermelidirler.

         Hz Ömer’in Tekrarlattığı namaz,

Bedevinin biri mescidde acele ile öyle bir namaz kılar ki, durumu seyreden halife Hazret-i Ömer ikaz etmek zo­runda kalır.

— Ey Allah'ın kulu, bu nasıl namaz böyle? Tavu­ğun yem yediği gibi. İyisi mi, sen şu namazını yeni­den kıl!

G-NAMAZ VE SOSYAL HAYAT

          Namaz kişinin sosyal topluma katılmasını sağlarken,kişinin sosyal uyumuna yardımcı olur.

          Namaz ile,Hayat, ibadet eksenli bir zaman anlayışına göre düzenlenir ve bu sayede davranışlarımızın, Allah gözetiminde güzelleştirilmesi sağlanır, derken, ibadet dışı hareketlerimiz de, ibadet halini alır., ibadet rengine bürünür,her yanda ebediyet heyecanının yaşanması, buudlarımızı aşan sözler duyulmaya başlar, henüz namaza girilmediği halde, namaz yolu mülahazasıyla daha bir sürü his ortaya çıkar, biraz sonra gerçekleştirilmesi plânlanan ibadet adına metafizik gerilim ve konsantrasyon aranır.

        Yüce yaratıcıya karşı gösterilen saygı ve tevazünün en yükseğidir. Onu cemaatle kılmak çok daha faziletli, hattâ gerekli olduğu için ferdi ,toplum içinde inşa eder. Namaz, baştan sona hem muhasebe(Kendini hesaba çekme), yani kişinin kendisini sorgulaması ve dolayısıyla istiğfar, günahlardan arınma kurnasıdır.

     Namaz, taşıdığı manâ ve muhteva çerçevesinde hakkıyla yerine getirildiği zaman kişiyi bütün kötülüklerden ve günahlardan alıkoyduğu, en azından derece derece bu yola sevk ettiği, onda potansiyel insan olmaktan gerçek insan olma seviyesine yükselme duygu ve azmi uyardığı gibi, onu hak ve hukuka riayet, vazifeye bağlılık, bütün aczi, fakrı, faniliği ve eğitim-öğretime muhtaçlığı ile nefsini tanıyıp, ne olduğumuzu öğretir.

      Ferdi her bakımdan inşa eden namaz, cemaatle kılınan bir ibadet olarak toplumu da inşa eder. Aynı mahallede yaşayanları beş vakitte, aynı şehirde oturanları haftada bir, hem de en üst seviyedeki idarecileriyle bir araya getirdiği, insanlarda ruhî ittifakı gerçekleştirip, ittifak etmiş ruhların gücünü taşıdığı gibi, toplumsal şiar olan ezanı ve inşaına sebep olduğu camilerle, topluma, ülkeye, toprağa semavîlik mührü vurur ve toplumu da, ülkeyi de, arzı da semavîleştirir. Fert ve toplum hayatına düzen getirir; ferde ve topluma gerçekte takip edilmesi gereken takvimi sunar. Toplum, caminin, dolayısıyla namazın etrafında, Allah'ın "eli altında" bütünleşir; arz ve semâ namazla iç içe girdiği gibi, namazla bütün kâinatın yekpare bütünlüğü idrak edilir.

       Namaz, sürekli terakki/yükselme merdivenidir de; yani sürekli miraçtır. Dolayısıyla namaz, her vakit yeniden duyulmalı, idrak edilmeli ve yaşanmalıdır. Kişinin namaza verdiği önem ve onu edadaki dikkati, onun insan olma niyet ve cehdinin derecesini de ortaya koyar. İns ve cin şeytanlarının namaza, camiye, ezana düşman olması asla boşuna değildir. Çünkü şeytan, kişi ile Allah'a yakınlığı nisbetinde uğraşır ve insan için en büyük değerlere en fazla düşmanlık besler.    

      H-NAMAZ VE SAĞLIK

      Bir takım uzmanlara göre,Secde etmek kanserden koruyor!

      Bilim adamları yeni yaptıkları bir bilimsel araştırmada, Allah’a secde etmenin insanı kanserden koruduğunu ortaya çıkardı. Araştırmayla ayrıca secdenin hamile kadınlar için de oldukça yararlı olduğunu ve ceninin şekil bozukluğuna uğramasını engellediğini, bunun yanında yine birçok bedensel ve psikolojik hastalıklara iyi geldiği tespit edilmiştir.. Araştırma sonucu vücutta biriken elektromanyetik yükün Allah’a secde ile dışarı boşaltıldığının belirlendiğini dile getiren Mısırlı bilim adamı, bilimsel araştırmaların insan boyunun küçüldükçe elektromanyetik dalgalara uğrama oranının daha da azaldığını gösterdiğini söyledi.

     Yedi azanın yerle teması enerjiyi boşaltır.

     İnsanın secde halindeyken elektromanyetik dalgalara daha az maruz kaldığını ve alnın yere değmesiyle vücuttaki elektromanyetik yükün dışarıya boşaltıldığını tespit ettiğini kaydeden Profesör Ziyaeddin, secde halinde olan bir insanın yedi organının yerle temas etmesinin boşaltımı hızlandırdığını ve bunun yorgunluk ve bazı hastalıklara iyi geldiğini ifade etti.

     Araştırmaların elektrik yükünün vücuttan sağlıklı bir şekilde atılması için secde anında kıbleye dönmek gerektiğini gösterdiğini bildiren Profesör Ziyaeddin, Kâbe’nin yeryüzünün merkezi olduğunu ve yeryüzünün merkezine yönelmenin vücuttaki elektrik yükünü dışarı atmak için en uygun pozisyon olduğunu söyledi. Beş vakit farz namazın vücuttaki elektrik yükünün dışarı atılması için yeterli olduğunu belirten Mısırlı bilim adamı, uyku esnasında vücutta oluşan unsurların sabah namazıyla dışarı atıldığını ve insanın güne sağlıklı ve canlı bir şekilde başladığını kaydetti.

Öğle, ikindi ve akşam namazlarının günün yorgunluğunu ve stresini azalttığını ve insana psikolojik bir rahatlama sağladığını söyleyen Profesör Ziyaeddin, yatsı namazıyla gün boyu vücutta oluşan yükün geri kalanının dışarı atıldığını ve insanın rahat bir şekilde uykuya dalmasının sağlandığını belirtti. 

 S-1-Günde 5 Vakit zor gelmez mi? Namaza tahammül edilemez mi?                                                                                                                 .      1- Zorluk bir yana Namaz bir manada zevk, rahatlama dır.Peyg miz: “Bizi Rahatlat Bilal”hadisiyle Allah da yanma yok olmanın zevkini,eşsiz benzersiz doyumsuz tadını anlatmıştır.Böyle olunca sıkıntı ve dertlerimizin ağır baskısından kurtulmanın yoludur namaz..Sabah akşam ara öğünler yemek zor gelmediği gibi hatta diğer günlerde daha zevkli olduğu gibi günde 5 vakit namaz da zor olmaz.İnsan yemek yemeden yaşayamayacağı gibi Müslüman da namaz kılmadan yaşayamaz.Namaz,Müslümanların sevgilileriyle buluşmalarıdır,randevularıdır,namaz kulun Allah‘ta yanıp yok olmasıdır.                                                                                     

      2--Nasıl ömrün bir gün bitecekse, sonunda namaz ibadeti de bitecek.Bu fırsatı değelendirmediysen bir daha fırsat verilmeyecektir.Nebe suresinde : 35- Orada ne boş bir söz ve ne de yalan işitirler.(Nebe suresi) 40- Sizi yakın gelecekteki azabla uyardık; o gün yaptıklarına bakar ve inkarcı da "Keşke toprak olsaydım" der.(Nebe suresi) “Allahım tekrar Dünya ya gönder de….”diye buyurulur…

      3. Ey midesine düşkün nefsim! Her gün ekmek yersin, su içersin, havayı teneffüs edersin, onlar sana usanç veriyor mu?” Madem usandırmıyor; çünkü bunlara sürekli ihtiyacın var. Usanmak değil, her seferinde lezzet alırsın.                                            

      4- 5.Ey Dünyaya çok bağlı nefsim!Acaba ibadetteki bıkkınlığın ve  namazdaki kusurun dünyaya ait  işlerinin çokluğundan mıdır

       Gençlik damarı akıldan ziyâde duyguları dinler.Duygu ve heves ise kördür,sonucu görmez; birazcık hazır lezzeti, ileride çok lezzete tercih eder; bir dakika intikam lezzeti ile katleder, seksen bin saat hapis sıkıntısını çeker; ve bir saat nefsine uymakla/keyfiyle, bir nâmus meselesinde, binler gün hem hapsin, hem düşmanın endişesinden sıkıntılarla ömrünün güneşi sönebilir.Gençlerin çok hataları var ki, en tatlı hayatını, en acı ve acınacak bir hayata çeviriyorlar. . Namazını kılıp istikametle hareket ettiği takdirde dünyevî çalışma ve gayretinin âhiret hesâbına geçip ebedî saadet ve nurlan netice vermesi düşüncesi, ne kadar o vazifeyi istek arzuyla severek yapmayı temin edeceği mâlumdur.

    S-2-  Ayakta durmak,ve başlama tekbiri hangi anlamları çağrıştırır?          

             -Namazda Kıyam:Namazın özü ruhun namazıdır,şeklen kılınan namaz geçicidir ,ruh ile kılınan namaz ise,sahilsiz okyanus gibidir.Sadece,Beden ile kılınan namaz sınırlı ve  ölçülü deniz kıyısı ve karadır.

            -Başlama tekbiri:Ben bu tekbirle bütün dünyevi kaygıları ve maddi düşünceleri ,hakkın dışındaki her şeyi elimin arkasına itiyor ve mevlanın huzuruna çıkıyorum.Namazım boyunca Sağ El ile,ahretten;sol Elimle dünya dan elimi çekiyorum .Kurban kesilirken nasıl ki Tekbir getiriliyorsa bende, nefsimi,heva ve hevesimi,Allah dışındaki duygu ve düşüncelerimi,Allah dışındaki her şeyden boş ve manasız şeylerden nefisimi Tekbirlerle kurban ediyorum.Allah hesaba çekmeden ben kendimi hesaba çekiyor bana değer verdiği için huzuruna kabul eden ve evrende sadece benden ibadet isteyen,beni muhatap ve değer kabul eden Allah’ın huzuruna davetine icabet ediyorum(S-39 5.prfgr)       

S-3-Şeytanın Namaz a müdahalesi:

    1-Bir şey kaybetmişseniz iki rekat namaz kılınız bulursunuz./ 2-"Sağa baktırabilir miyim, sola baktırabilir miyim" diye çabalıyor.

      3- Şeytan, namaz kılmayan bir adamla arkadaş olmuş. Adamın Rahman'a secde etmediğini görünce şöyle demiş:

- Ben Hazreti Adem'e bir kerecik secde etmediğim için dergâh-ı Rabb-ı izzetten kovuldum. Sen ise her gün beş vakit namazın bu kadar secdesini terk ediyorsun. Acaba sen ne olacaksın?
S-4-Yolculukta vasıta içinde namaz nasıl kılınır? Kaldığı şehirden doğduğu köyüne giden seferi sayılır mı?

Kutuplarda namaz nasıl kılınır? oruç nasıl tutulur?

 

Bu haber 2091 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

İBADETİN TANIMI ÇEŞİTLERİ VE ÖNEMİ

GÜNLÜK HAYATTA KULLANILAN DİNİ KAVRAMLAR

GÜNLÜK HAYATTA KULLANILAN DİNİ KAVRAMLAR GÜNLÜK HAYATTA KULLANILAN DİNİ KAVRAMLAR

BİR PİRİNÇ TANESİ NE ANLAMLAR TAŞIYOR?

BİR PİRİNÇ TANESİ NE ANLAMLAR TAŞIYOR? BİR PİRİNÇ TANESİ VE İSRAF

HZ.MUHAMMED (S.A.V)

GALERİ

SİTE İSTATİSTİKLERİ

Kategori 57
Haber 1098
Yorum 115
Haber Okuma 2117051
Editör 12


RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu

Altyapı: MyDesign Haber Sistemi