BİLGECE BAKIŞ
ANASAYFA HABER ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE RSS KAYNAĞI İLETİŞİM

HABER ARA


Gelişmiş Arama
İSLAM DA EL İLE İSTİMNA

İSLAM DA EL İLE İSTİMNA

Tarih 30/Mart/2017, 22:50 Editör BİLGE BİLGE

MASTURBASYONUN HÜKMÜ?

     İSTİMNÂ

       (الاستمناء)                    http://www.islamansiklopedisi.info/ 


     Cinsel ilişki dışında bir yolla tatmin olmayı ifade eden terim.

    Sözlükte “meniyi dışarı çıkarmayı istemek” mânasına gelen istimnâ kelimesi, terim olarak cinsel ilişkide bulunmaksızın meniyi dışarı çıkarmayı ve cinsel doyuma (orgazm) ulaşmayı anlatır. İstimnâ, genel anlamda kişinin eliyle cinsel doyuma ulaşmasını yahut bakmak, düşünmek, sürtünmek gibi bunu sağlayan her türlü davranışı kapsamakla birlikte daha çok el ile tatmin (mastürbasyon) karşılığında kullanılır.Başta İmam Mâlik ve Şâfiî olmak üzere fukahanın çoğunluğu, eşlerin dışında herhangi bir cinsel tatmin yolu arayanları haddi aşan kimseler olarak niteleyen âyete (el-Mü’minûn 23/5-7) ve, “Sizden evlenme çağına gelip de buna güç yetirenler evlensin, evlenmeye imkân bulamayanlar ise oruç tutsun” (Buhârî, “Nikâĥ”, 2) hadisine dayanarak istimnâyı haram saymışlardır.

     
Özellikle Hanefîler ve Hanbelîler, kişinin kendi kendisini uyarıp cinsel tatmine ulaşmasını haram sayarken normal olarak cinsel duygusu baskın gelen ve bundan dolayı sıkıntıya düşecek veya sağlığı etkilenecek olan bekârla eşiyle ilişki kurma imkânı bulamayan evlilerin istimnâ yapmalarında sakınca görmemişlerdir. Hatta zinaya sapma korkusunun bulunması durumunda daha hafif bir günah olması sebebiyle bunun gerekli olduğu belirtilmiştir (Kādîhân, I, 46; Takıyyüddin İbn Teymiyye, I, 73; Buhûtî, VI, 125; İbn Âbidîn, II, 399; IV, 27).
   

     İstimnânın kendisinde olduğu gibi ibadetlere etkisi konusunda da erkek ve kadın aynı hükümlere tâbidir. Ancak kadınlarda meni bulunmadığından cinsel doyuma ulaşılmasıyla istimnâ hükmü sabit olur. İstimnâ erkekte meninin akması, kadında orgazmın gerçekleşmesi halinde gusül yapmayı gerektirir.     
   
Elle yapılan istimnâ Mâlikî, Şâfiî, Hanefî ve Hanbelî fakihlerinin oluşturduğu çoğunluğa göre orucu bozar. Öte yandan fakihlerin çoğunluğu, bu durumda yalnızca o günün orucunun kazâ edileceğini belirtirken Ahmed b. Hanbel’den bir rivayete ve Mâlikî mezhebindeki kuvvetli görüşe göre kefâret gerekir.

BİBLİYOGRAFYA:

Buhârî, “Nikâĥ”, 2; İbn Hazm, el-Muĥallâ, XI, 392-393; Kādîhân, el-Fetâvâ, I, 46; İbn Kudâme, el-Muġnî (Herrâs), III, 113; Kurtubî, el-CâmiǾ, XII, 105-106; Nevevî, el-MecmûǾ, II, 139; VI, 322; Takıyyüddin İbn Teymiyye, el-Fetâva’l-kübrâ, Kahire 1385/1965, I, 73; İbn Kesîr, Tefsîrü’l-Ķurǿân, III, 239; Muttakī el-Hindî, Kenzü’l-Ǿummâl, XVI, 90-91; Şirbînî, Muġni’l-muĥtâc, I, 430-431, 452, 522; IV, 144; Ali el-Kārî, el-Esrârü’l-merfûǾa fi’l-aħbâri’l-mevżûǾa (nşr. Muhammed es-Sabbâğ), Beyrut 1391/1971, s. 376; Buhûtî, Keşşâfü’l-ķınâǾ, V, 188; VI, 125; el-Fetâva’l-Hindiyye, I, 14, 204-205, 213, 244; Aclûnî, Keşfü’l-ħafâǿ, II, 449; Muhammed b. Ahmed ed-Desûkī, Ĥâşiye Ǿale’ş-Şerĥi’l-kebîr, Kahire 1328, I, 529; II, 68; İbn Âbidîn, Reddü’l-muĥtâr (Kahire), II, 399; IV, 27; Abdülkerîm Zeydân, el-Mufaśśal fî aĥkâmi’l-merǿe, Beyrut 1413/1993, V, 49-53; M. Ravvâs Kal‘acî, MevsûǾatü fıķhi ǾAbdillâh b. ǾÖmer, Beyrut 1406/1986, s. 115; a.mlf., MevsûǾatü fıķhi ǾAbdillâh b. ǾAbbâs, Mekke, ts., I, 170-171; “İstimnâ”, Mv.F, IV, 97-102; “İstimnâǿ”, Mv.Fİ, VIII, 77-91.

Bu haber 139 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

SORULANLARA CEVAPLAR

KUR'AN DA BAŞÖRTÜSÜ VAR MI? (Nur, 31)

KUR'AN DA BAŞÖRTÜSÜ VAR MI? (Nur, 31) KUR'AN DA BAŞÖRTÜSÜ VAR MI?

REENKARNASYON OLABİLİR Mİ?

REENKARNASYON OLABİLİR Mİ? Reenkarnasyon (Ruh Göçü/Tenasüh) Mümkün müdür?

HZ.MUHAMMED (S.A.V)

ATATÜRK VE DİN

GALERİ

HAVA DURUMU

Detaylı bilgi için resmin üzerine tıklayın.

SİTE İSTATİSTİKLERİ

Kategori 63
Haber 1057
Yorum 115
Haber Okuma 1914919
Editör 12


RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu

Altyapı: MyDesign Haber Sistemi