BİLGECE BAKIŞ
ANASAYFA HABER ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE RSS KAYNAĞI İLETİŞİM

HABER ARA


Gelişmiş Arama
İSLAM DA IRKÇILIK,MİLLİYETÇİLİK!

İSLAM DA IRKÇILIK,MİLLİYETÇİLİK!

Tarih 18/Nisan/2021, 12:34 Editör BİLGE BİLGE

ALLAH,MÜSLÜMAN ADINI VERMİŞKEN,MÜSLÜMAN DAHA BAŞKA AD ARAR MI?

"BEN DE İSLÂM'IN OĞLUYUM "
      Vakit kuşluk vaktiydi. Bazı sahabeler, Mescidi nebevide halka kurmuş sohbet ediyorlardı.
Bu arada Hz. Selman'i Farisi (r.a) mescidi nebeviye girer. Mesciddeki Sahabelere selam verip uygun bir yere oturur. Oturanlardan bazıları, Hz. Selman'ın işiteceği bir sesle, birbirlerine kabile ve soylarını sormaya başlarlar.
Biri; ben Temim kabilesindenim.
Bir diğeri; ben Kureyş kabilesindenim.
Üçüncüsü Ben ise Evs kabilesindenim derler.
Hz. Selman bütün bu konuşulanları sükunetle dinliyordu. İçlerinden biri dönüp Hz. Selman'a sorar: Ey Selman senin soyun ve ırkın/Milliyetin nedir?
Onlara göre onun vereceği cevabı yoktu, çünkü o acemdi ve bilinen bir soyu yoktu,
Hz. Selman (r.a), bütün Müslümanlara ders verircesine vakarlı ve sükunetle cevap verdi :
"BEN İSLÂM'IN OĞLU SELMAN'IM".
Ben dalaletteydim. Allah c.c, Hz.Muhammed (s.a.v) ile beni hidayete erdirdi.
Ben fakirdim. Allah c.c, Hz.Muhammed (s.a.v) ile beni zenginleştirdi.
Ben köleydim. Allah c.c, beni Hz.Muhammed (s.a.v) ile özgürlüğüme kavuşturdu.
İşte benim soyum ve ırkım,milliyetim.
Ses seda yoktu. Herkes donup kalmıştı. Ama içten içe İslâm kardeşliği duyguları kaynamaya başlamıştı.
Hz.Ömer (r.a) olanları mescidin bir yerinde dinliyordu. Bu cevabı duyar duymaz, cezbe haline kapılarak ayağa kalkar ve onların yanına gelerek, "
BEN DE İSLÂMIN OĞLU ÖMER'İM.
İSLÂMIN OĞLU SELMAN'IN KARDEŞİYİM" der.
Oradaki sahabelerden biri de kalkarak "BEN DE İSLÂM'IN OĞLUYUM".
Bir başkası; "BEN DE İSLÂM'IN OĞLUYUM"
Bir başkası "BEN DE İSLÂM'IN OĞLUYUM" diye bağırmaya başlarlar.
İşte bizi, ancak bu RUH birleştirir, Cinnî ve İnsî düşmanların tuzaklarından kurtarır ve bizi tek kelime altında birleştirir.

SONUÇ:İLK IRKÇI ŞEYTANDI,KENDİSİNİN ATEŞTEN,İNSANIN TOPRAKTAN YARATILDIĞINI SÖYLEDİ VE "ATEŞ,TOPRAKTAN ÜSTÜNDÜR"DEDİ.
*-Bizim davamız ne Arap ne Türk ne Kürt ve ne de makam rütbe davası olsun bizim davamız Allah'ın davası olsun. Allah'ın dinini en ücra köşelere ulaştırmak olsun.
"BEN DE İSLÂM'IN OĞLUYUM "...

  1. Asabiye
Modern milliyetçiliğin Avrupa'da ortaya çıkmasından üç-dört asır önce yaşamış olan İbn-i Haldun (1332-1406), toplumun gelişme aşamasının ilk şekli olan bedeviliği anlatırken, insanların bir araya gelme koşulunun asabiye (akrabalık bağları) olduğunu belirtir. Bu asabiye, kabile üyelerini birbirine bağlayarak bunlar arasında güçlü ve kenetlenmiş bir birliktelik sağlar. Bu bir nevi ilkel kabile milliyetçiliğidir. Ancak Haldun’a göre toplumun dayandığı temel sadece asabiye değildir, ona göre toplumu bir araya getiren bir diğer önemli unsur ise dindir. O, toplum hayatında asabiye ve dinin eksikliğinde insanın, yaşayışında ve ahlakında hayvanlara benzeyeceğini söyler.[2]

  1. Kavim - Ümmet
Sözlükte ‘aynı soydan gelen, töre, dil ve kültürleri bir olan insan topluluğu’ anlamında kullanılan kavim ‘ırk, millet’ manasında da kullanılır. Yeni bir kavram olan kavmiyye de ‘milliyetçilik, ırkçılık’ anlamındadır. Kavmiyye, Arapça’da milliyetçilik kavramını karşılamak için modern dönemde ortaya çıkmış bir kelimedir. Ayrıca kavm karşılığı olarak ümmet kelimesi de kullanılır. Kur’an-ı Kerim’de kavim genellikle ‘topluluk’ manasında 383 yerde ve tekil olarak geçmektedir.[3]

Ümmet bir peygamberin tebliğ ettiği dine inanan veya o dine muhatap olanların meydana getirdiği topluluk anlamında kullanılan bir terimdir. Ragıb el-İsfahani ümmeti ‘aynı dine inanma, aynı zamanda yaşama veya aynı mekanda bulunma gibi önemli bir unsurda toplanan gruplar’ diye açıklamıştır. Kur’an-ı Kerim’de altmış dört yerde geçen ümmet kelimesi yukarıda sözü edilen anlamlarda kullanılmıştır.[4]

  1. Millet
 Milliyetçilik kelimesi Kur'ani bir kavram olan ‘millet’ kelimesinden türetilmiştir. Kur'an'da ‘millet’ kelimesi on altı yerde geçmekte ve hepsi de ‘din’ anlamında kullanılmaktadır. Mesela ikinci surenin 130. ayetinde, ‘İbrahim'in 'milleti' dini olan İslam’dan kim kaçar'[5]denilmiştir. Bundan dolayı tüm kelam, fıkıh ve akaid kitaplarında millet kelimesi "din" anlamında kullanılmıştır.[6]Başka bir kaynakta Kur’an-ı Kerim’de millet kelimesinin biri Hz. İbrahim, İshak ve Yakub’a nisbet edilmek suretiyle, yedisi “millet-i İbrahim” şeklinde olmak üzere on beş yerde  geçtiği belirtilmektedir.[7]

Muharrem Çakar’a göre ise millet ne ırki, ne kavmi, ne coğrafi, ne siyasi ne de idari bir zümre değildir.[8]Millet lisanca, dince, ahlakça ve edebiyatça müşterek olan, yani aynı terbiyeyi almış fertlerden mürekkep bulunan bir topluluktur.[9]

Bu haber 88 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

SORULANLARA CEVAPLAR

MÜSLÜMAN ÜLKELER NEDEN GERİ KALDI?

MÜSLÜMAN ÜLKELER NEDEN GERİ KALDI? MÜSLÜMANLARIN TEKNOLOJİ VE SANAYİİLERİ NASIL ENGELLENDİ?

KADININ GÜCÜ,ÖRTÜSÜNDEDİR

KADININ GÜCÜ,ÖRTÜSÜNDEDİR FİZİKSEL VE ESTETİK GÜÇ OLARAK KADIN

HZ.MUHAMMED (S.A.V)

GALERİ

SİTE İSTATİSTİKLERİ

Kategori 54
Haber 1234
Yorum 118
Haber Okuma 2688591
Editör 12


RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu

Altyapı: MyDesign Haber Sistemi